2011/08/08

DIY #1

DO IT YOURSELF 
czyli zrób to sam;)

Będąc w Mediolanie na międzynarodowych targach meblowych miałam okazję przyjrzeć się nadchodzącym trendom. Szarości, beże, stonowane kolory i prosta forma mebli. Cena jednego mebla w tysiącach euro. I jak tu być trendy?! Na blogu często pokazuję znalezione przeze mnie meble, które można zakupić na Allegro za dużo mniejsze pieniądze. Niestety w większości te meble potrzebują renowacji i nie każdemu chce się bawić w odnawianie, które niejednokrotnie przewyższa cenę zakupu takiego mebla. Nie wiem czy to lata spędzone wśród antyków zmieniły mój pogląd na ten temat, czy też chęć posiadania czegoś oryginalnego, ale osobiście wolę meble do remontu niż takie nowe ze sklepu - no chyba, że sama coś zaprojektuję;) Renowacja mebli jest kosztowna, zwłaszcza ta dobra renowacja. Ciężko też znaleźć dobrych fachowców, którzy nie zepsują nam mebla. Słyszałam wiele historii i tych pozytywnych, i tych negatywnych, dlatego warto zasięgać opinii o danym fachowcu wśród znajomych, wśród ludzi z branży etc. 

Dziś jednak chciałabym pokazać, że remontowanie mebli nie musi być jednak takie straszne. Co więcej, przyczyniamy się do tzw. recyclingu i starym rzeczom dajemy nowe życie. 

Przykładem będzie kanapa. Podczas realizacji jednego z moich projektów musiałam spełnić życzenie klientów i wykorzystać w nowej aranżacji względnie starą kanapę (2-3-letnią). Podejrzewam, że większość projektantów dostosowałoby kolorystykę pomieszczenia do tej kanapy… ja jednak postanowiłam pozbyć się brązowej (w ogóle niezniszczonej) tapicerki. Wiem, że możecie sobie pomyśleć, po co zmieniać, jak coś jest niezniszczone?! Po co dodatkowe koszty materiału i wymiany tapicerki?! Moim argumentem, który przekonał klientów do zmiany był fakt, iż kanapa, która i tak nie była tania, zyska na wartości co najmniej drugie tyle. Po pierwsze zostanie użyty lepszy jakościowo materiał, a po drugie podąży za nowymi trendami i co więcej, będzie się idealnie komponować z nowym wnętrzem. Cieszę się, że doszło do tej zmiany, a efekty są naprawdę powalające.  Zresztą najlepiej będzie jak to zobrazuję.

Zdjęcie kanapy PRZED:
[BEFORE]


Zdjęcia kanapy PO:
[AFTER]







by kimbbne










Brak komentarzy:

Prześlij komentarz