2013/05/23

trzy kolory

Najczęstszym błędem, jaki popełniamy przy urządzaniu wnętrz to mieszanina kolorystyczna i zły zestaw barw. Dlatego proponuję podejść do wnętrza jak do stroju. Są pewne zestawy kolorystyczne, które w żaden sposób do siebie nie pasują. Są też takie, które idealnie się uzupełniają. Gdy nie wiemy i boimy się podjąć zabawy z kolorem, ograniczmy ich liczbę kolorów do trzech:

1. Kolor pierwszy - ściany.
2. Kolor drugi - meble do zabudowy, duże gabaryty.
3. Kolor trzeci - dodatki, podłoga etc.

Zaczynamy więc od bazy, tła. Z reguły wybiera się tutaj kolor neutralny, który szybko nam się nie znudzi i co najważniejsze, na którym będziemy chcieli wyeksponować meble i dodatki. Oczywiście, co odważni, mogą sobie pozwolić na to, aby jedną ścianę dać w innym kolorze / fakturze / materiale.

Kolejnym elementem to meble - te o dużych gabarytach, co są z reguły do zabudowy. Najlepiej wybrać jednolity kolor, który ukryje ich wielkość i sprawi, że rozmyją się w przestrzeni, lub nie będą wyglądać jak meble, a ściana. Można dać je w kontrastowym do białego kolorze lub zrobić tonalne przejście między ścianą a zabudową.

Na sam koniec dodatki. Jeżeli chcemy spokojnego wnętrza zaleca się, podobnie jak w ubiorze, skorzystać z kolorów uzupełniających poprzednie. Dodatki to nic innego jak biżuteria, którą chcemy zaakcentować nasz ubiór.

Poniżej dwa zestawy trzech idealnie uzupełniających się barw. Są to kolory naturalne i neutralne. 


6 komentarzy:

  1. Ja chyba nigdy nie łączyłem trzech kolorów u siebie w mieszkaniu i tak patrząc może być to całkiem fajne. Aktualnie mój salon jest urządzony w stylu industrialnym http://www.homeinspiration.pl/salon-w-stylu-industrialnym/ więc na dobrą sprawę jeszcze pozostanie mi malowanie w najbliższym czasie. Może zastanowię się nad tymi trzema kolorami.

    OdpowiedzUsuń
  2. Dla mnie kolory nie są najważniejsze jeśli chodzi o stylizowanie całego mieszkania. Bardziej zależy mi na komforcie przebywania w nim czyli umeblowaniu. Zresztą tym bardziej zależy mi na sypialni gdyż tam spędzam sporo czasu. Mam nawet teraz nowy materac https://senpo.pl/materace/ i dopiero odczuwam różnice w spaniu.

    OdpowiedzUsuń
  3. Faktycznie pomieszanie takich kolorów może dać niesamowity efekt, ale należy to zrobić umiejętnie. Ja również dużą wagę przykładam do mebli w jadalni https://codziennik24.pl/jak-wybrac-idealne-meble-do-jadalni/ ponieważ moim zdaniem jest to bardzo ważny aspekt.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja również obecnie zastanawiam się nad wyborem nowych mebli do mojej jadalni, a także niezbędnego wyposażenia m.in. nowych sztućców https://duka.com/pl/jedzenie-i-serwowanie-potraw/sztucce, bez których raczej ciężko się obejść :). Przyznam, że poszukiwania zajmują mi dość sporo czasu. Chciałabym aby każdy element zgadzał się z wystrojem całej jadalni.

      Usuń
  4. Ja na ten moment najbardziej skupiam się na renowacji starych mebli i wiem, ze to jest coś niezwykle ważnego. Bardzo fajnie, że jak coś to u tapicera https://tapicer.warszawa.pl/ zawsze można takie rzeczy zlecić.

    OdpowiedzUsuń
  5. Oczywiście są to bardzo ważne kwestie i ja jeszcze jestem zdania, że również fajnie jest wiedzieć gdzie najlepiej jest kupować meble do wnętrz. Tak się składa, że ja bardzo chętnie je zamawiam bezpośrednio ze sklepu https://ogrodolandia.pl/meble-do-wnetrz i jak dla mnie takie miejsca zdecydowanie dobrze jest znać.

    OdpowiedzUsuń